Salgs- og leveringsbetingelser
 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.lajolie.dk og i klinikken La Jolie.
 

1. Hjemmesidens ejer
 

Webshoppen ejes af: 
 

La Jolie

Tullinsgade 12, kl.

1618 København V

Tlf.: 5370 6141

info@lajolie.dk

CVR.nr.:  36254505

 

Indehaver: Kristina Jepsen kristina@lajolie.dk

 

2. Bestilling

 

En ordre afgives via La Jolie´s hjemmeside www.lajolie.dk. Vælg varen/varerne, tryk på indkøbskurven og indtast dine oplysninger.

Vi skal i forbindelse med din ordre bruge følgende:

 

Fornavn og efternavn

Fulde adresse

E-mailadresse

Mobilnummer

 

Vi benytter kun dine oplysninger til bestillingen. Din adresse benyttes så din pakke kan leveres. 

Din e-mail benyttes til at kunne sende en ordrebekræftelse og en e-mail når varen afsendes, så du får et Track og Trace nummer. 

Dit mobilnummer benyttes til den valgte pakkeleverandør, så der kan fremsendes en SMS til dig, når pakken kan afhentes i en pakkeshop.

Den valgte pakkeleverandør får oplyst dit navn, adresse, telefonnummer samt e-mail når din fragtlabel printes. Informationerne er nødvendige for at din pakke kan leveres. Vores pakkeleverandør får IKKE oplyst hvad pakken indeholder eller andre private informationer.

Vi (La Jolie) kan benytte dit mobilnummer samt e-mail i tilfælde af, at vi skal kontakte dig i forbindelse med din ordre. Dette vil være ved forsinkelser, udgåede varer eller andre ordrerelateret årsager. Du vil ikke modtage reklame eller anden markedsføring.

 

3. Betaling

La Jolie modtager følgende betalingsmidler: 

 

  • Mastercard

  • Visa

  • MobilePay

  • Bankoverførelse:
     

Sparekassen Vendsyssel

Reg.nr.: 9070

Kontonr.: 1628594410

                                 

Beløbet for ordren trækkes først fra din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med del-levering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering. Hvis der er tale om en vare, der skal speciel fremstilles trækker vi beløbet, når udførelsen påbegyndes.

 

4. Levering

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Vores leveringstid er 1-3 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside. Priser for levering fremgår under bestillingen, hvor der kan vælges flere muligheder. 

Vi tilbyder følgende leveringsformer: 
 

  • Levering til GLS Pakkeshop, 

  • Hjemmelevering med GLS 

  • Levering til DAO Pakkeshop

  • Hjemmelevering med DAO

  • Afhentning i klinikken. 

 

5. Fejl og mangler

Der tages forbehold for skrive- eller slåfejl, i forbindelse med varer og priser på lajolie.dk, samt udsolgte og udgåede varer og størrelser.

6. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • Har modtaget din vare eller den person, du har valgt der skal modtage ordren, har modtaget den.

  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren. 

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. 

 

6.1 Undtagelser til fortrydelsesretten 

Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Følgende varekategorier er ikke omfattet af fortrydelsesretten: 
 

  • Varer, der skal speciel fremstilles eller som bærer et personligt præg. 

  • Varer, der let forringes eller forældes.

  • Gavekort både fysisk og digitale. 


    Derudover mister du din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis cremer, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

  • Bryder plomberingen eller forseglingen på produktet. 

 

 

6.2 Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder mit køb?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved at sende os en mail til info@lajolie.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb. 

 

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde eller bytte dit køb, skal du sende varen til: 

 

La Jolie

Tullinsgade 12, kl.

1618 København V

 

Ønskes der udbetaling, vil beløbet blive tilbageført på det anvendte betalingskort eller der kan laves en bankoverførsel inden for 2 hverdage. 

 

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen. 

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

 

6.3 Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: 

  • Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger. 

  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.  

 

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig. 

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os. 

 

6.4 Emballage og varens stand ved tilbagelevering 

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales. For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber. Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den. Produkter og varer som er plomberet må ikke blive brudt for at blive testet. 

7. Reklamation 

Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.  

Hvordan laver jeg en reklamation? 

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til info@lajolie.dk. Vi anbefaler dig at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for 1 måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. 

Bliver din reklamation godkendt, kontakter vi dig omkring den videre proces for returnering.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger. 

 

8. Lever noget ikke op til dine forventninger? 

Vi gør alt hvad vi kan for at skabe og give den bedste oplevelse på vores webshop og klinik. Hvis noget ikke lever op til dine forventninger, så kontakt os på info@lajolie.dk. så vil vi forsøge at rette op på det.